Hello internet citizen,

Thank you for visiting my website. In an age in which there seems to be an increasing blurring of lines between the public and private (one might indeed argue that both of these concepts have been fundamentally redefined), I have decided that it would prudent to clarify how I negotiate my digital presences.

This site, shawnbullock.ca, is my way of presenting my academic self in a digital space. In so doing, I am free from institutional requirements to present myself in particular way, although you can obviously find my faculty pages easily (my space at the University of Cambridge and at Emmanuel College, for example). This site contains a detailed record of my academic work and functions as an online archive of sorts. I blog occasionally.

My maker pedagogy site, makerpedagogy.org, highlights academic work that is relevant to that particular research and outreach program. It also contains blog posts from and information about current team members.

I welcome email correspondence but I make no guarantee that I will reply – that will depend on many factors, including my own level of interest.

Please note with all published work that my views may or may not have changed since the time of original publication.

Yours sincerely,

Dr. Shawn M. Bullock, Ph.D., P.Phys., F.R.G.S.

Bonjour citoyen(ne) de l’Internet,

Merci d’avoir visité mon site. À une époque où les lignes de démarcation entre public et privé semblent de plus en plus floues (on pourrait même affirmer que ces deux concepts sont en train d’être fondamentalement redéfinis), j’ai décidé qu’il serait prudent de clarifier la manière dont je négocie ma présence en ligne.

Ce site, shawnbullock.ca, est ma façon de me présenter moi-même dans un espace en ligne. Ce faisant, je ne suis plus tenu par les exigences institutionnelles de me présenter de manière particulière, bien que vous puissiez évidemment trouver facilement mes pages professionnelles (mon espace à l’Université de Cambridge et à Emmanuel College, par exemple). Ce site contient un enregistrement détaillé de mes travaux académiques et, j’espère, fonctionne comme une sorte d’archive en ligne. Je blogue de temps en temps.

Le site, makerpedagogy.org, au sujet de mes recherches “maker pedagogy” (ce qui veut dire, comment peut-on utiliser les idées des mouvements “maker” dans une manière pédagogique), met en valeur les travaux pertinents pour ce programme de recherche. Il contient également des articles de blog et des informations sur les membres actuels de l’équipe.

Les courriels sont bienvenus mais je ne garantis pas que je répondrai – cela dépendra de nombreux facteurs, y compris de mon propre intérêt.

Veuillez noter avec tous les travaux publiés que mes points de vue peuvent avoir changé (ou pas…) depuis le moment de la publication originale.

Bien cordialement,

Dr. Shawn M. Bullock, Ph.D., P.Phys., F.R.G.S.